2000-кубиков мотор се бори да бъде обявен за мотоциклета с най-голям едноцилиндов двигател. Машината е дело на немския инженер в пенсия Франц Лангер. Той е обладан от любов към двигателите с един цилиндър и години наред конструира мотоциклет след мотоциклет, повишавайки мощността, но оставайки верен на едноцилиндровите агрегати.
Преди години немецът записал рекорд в Гинес с най-мощния за времето си едноцилиндров двигател, който бил с работен обем 1000 кубика. Мотоциклетът тежал 180 кг., имал мощност само 40 к.с. и развивал до 90 км/ч. По-късно конкурент с обем от 1500 куб. см. подобрил рекорда.
Лангер решил да възвърне титлата си. Той взел стария си NSU Konsul, произвеен още през 50-те години и му сложил едноцилиндров самолетен агрегат. Постижението му обаче не било достатъчно - обемът бил "едва" 1440 куб.см. Влагайки труд и инженерна мисъл, германският пенсионер успял да увеличи кубатурата на двигателя до невероятните 2000 куб.см. Той заменил и тежкото бутало на самолетния агрегт с подобрено и олекотено, само 1.6 килограмово.
Моторът получил названието NSU Bison 2000 и е новото предложение на Франц Лангер за рекорд на Гинес в категорията за мотоциклет с най-голям едноцилиндов двигател. Имайки предвид вероятната сила на вибрациите на байка, може би "обуздаването" му ще стане повод за отделна категория в книгата на рекордите.
Егати грозния мотор