От няколко месеца се носят слухове, че италианската компания Moto Morini е в много затруднено финансово положение и нейното бъдеще е несигурно, които бяха подсилени от неофициална информация за прекратяване на производството и затваряне на завода и.
Въпреки че това не е официално потвърдено, то вероятно е вярно, тъй като от два месеца компанията е поета от външен мениджър, поради невъзможността и да плаща задълженията си, като в момента усилено се търси неин купувач.
Наистина ще е жалко Moto Morini да фалира, тъй като през последните години марката отново си възвърна старата слава. На изложението в Милано, провело се съвсем наскоро, компанията показа новия си модел Granferro 1200, който привлече вниманието на повечето посетители.
Марката Moto Morini е основана през далечната 1937г., но през 80-те и 90-те години тя на няколко пъти сменя собствениците си, отново заради трудна икономическа ситуация. Първо е придобита от групата Cagiva-Ducati, която в последствие е изкупена от американския фонд TPG, но през 1999г. семейство Морини успява отново да придобие правата над търговската марка.
След завръщането на фамилия Морини, компанията придоби коренно различен вид. До момента тя беше абсолютно независима, разполагаща с фабрика за производство на площ от 12 000кв.м. В продуктовата и гама присъстват 7 модела, има официални дилъри в 24 страни – 21 в Европа и по 1 в Австралия, Нова Зеландия и Япония.
Въпреки че това не е официално потвърдено, то вероятно е вярно, тъй като от два месеца компанията е поета от външен мениджър, поради невъзможността и да плаща задълженията си, като в момента усилено се търси неин купувач.
Наистина ще е жалко Moto Morini да фалира, тъй като през последните години марката отново си възвърна старата слава. На изложението в Милано, провело се съвсем наскоро, компанията показа новия си модел Granferro 1200, който привлече вниманието на повечето посетители.
Марката Moto Morini е основана през далечната 1937г., но през 80-те и 90-те години тя на няколко пъти сменя собствениците си, отново заради трудна икономическа ситуация. Първо е придобита от групата Cagiva-Ducati, която в последствие е изкупена от американския фонд TPG, но през 1999г. семейство Морини успява отново да придобие правата над търговската марка.
След завръщането на фамилия Морини, компанията придоби коренно различен вид. До момента тя беше абсолютно независима, разполагаща с фабрика за производство на площ от 12 000кв.м. В продуктовата и гама присъстват 7 модела, има официални дилъри в 24 страни – 21 в Европа и по 1 в Австралия, Нова Зеландия и Япония.